Váll fájdalom az edzőterem után. Edzőtermi vállsérülések háttere :: Fitness Akadémia


Alattomos edzőtermi sérülések, melyeket nem szabad félvállról venned Life.

váll fájdalom az edzőterem után

Izomlazító krémeket, gyulladáscsökkentőket használsz, pedig bizonyos fájdalmak komoly bajt is jelezhetnek. Házi félrekezelés, figyelmen kívül hagyás, vagy újbóli edzés során, akár tartósan le is sérülhetsz.

Ezt tedd, ha fáj a sportolás

Fáj vagy kattan a vállad A váll nagyon sérülékeny terület, könnyű megerőltetni, és ha nem figyelsz a jelekre, hosszabb időre le is sérülhetsz. A leggyakoribb az ízületi gyulladás, szakadás.

váll fájdalom az edzőterem után

Ha bármilyen szokatlan gyengeséget vagy fájdalmat érzel, azonnal tedd le a súlyt, és az első utad egy ortopédorvoshoz vezessen. Nem elég otthon izomlazítóval kenegetned, mert nagy az esélye a maradandó károsodásnak.

Kíváncsi ember lévén, szeretek különböző dolgokat kipróbálni, köztük több mozgásformát, sportot is. A gumiszalagos edzésről korábban már olvashattál. Most három, kimondottan komoly veszélyeket rejtő sportot hoztam, megfűszerezve a saját tapasztalataimmal.

Alattomos edzőtermi sérülések, melyeket nem szabad félvállról venned

Nézd meg őket! Égő érzés vagy éles fájdalom hasít a könyöködbe A bicepszgyakorlat közben érzett éles könyökfájdalom, leggyakrabban a teniszkönyök kialakulására utal. Ez egy nagyon fájdalmas, krónikus állapot, mely nemcsak az edzés közben, de a hétköznapokban is rengeteg panaszt okozhat.

  • Oliver UnPro Kovacs: Vállfájdalomedzek vagy ne edzek?
  • Ezt tedd, ha fáj a sportolás | Well&fit
  • Один из кирпичеголовых схватил ее, как только она закричала.
  • Они похожи на того, которого ты описывал .
  • Закончив повествование, она все еще видела своим умственным взором настенные панно в храме Лампанга, на которых была изображена история Чаматеви.
  • Vállízület helyreállítása sérülés után

Amennyiben gyanítható, hogy ez alakult ki nálad, elsőként alkalmazz jégmasszázst. Ezt otthon is megteheted, de masszőrhöz is fordulhatsz.

váll fájdalom az edzőterem után

Miután a fájdalom csillapodott, speciális gyakorlatokkal segítheted az inak és az izmok erősödését. Ezeket mindenképp szakember állítsa össze számodra. Sugárzó vagy éles hátfájást érzel A guggolásnál vagy a felhúzásnál könnyen megsérülhetsz.

Edzőtermi vállsérülések háttere

Ez egy alattomos sérülés, mivel nem mindig jelentkezik azonnal. Gyakran csak az edzés utáni első, második napon kezd el fájni a hát és deréktájék, és váll fájdalom az edzőterem után is lehet, hogy csak bizonyos mozdulatoknál. Akkor számolhatsz vele, ha túl nagy súlyt használtál, túlságosan megerőltetted magad, a hát- és tartóizmok nem elég erősek a kiválasztott súlyhoz.

Amennyiben a mozgásban nem akadályoz, és nem érzed folyamatosan, úgy vélhetően a masszázs, pihentetés és az idő megoldja a dolgot.

váll fájdalom az edzőterem után

De, még így is érdemes megmutatni a hátadat egy szakorvosnak, mert az ilyen jellegű fájdalom akár csigolyatraumát is jelenthet. Forrás: Shutterstock 4.

Győri Ferenc A sportolók körében nagyon gyakoriak a vállsérülések, melynek oka leggyakrabban a nem megfelelő bemelegítés és a nyújtás hiánya, valamint a vállízületet körülvevő izmok aránytalan fejlesztése. A legtöbben előnyben részesítik a felületesen elhelyezkedő izmok fejlesztését a mély izmok rovására, ezzel megbontják a vállízület egységét, ami komoly problémákhoz vezet. A leggyakoribbak ezek közül a váll ütközési szindróma shoulder impingement sya supraspinatus szindróma a musculus supraspinatus érintettsége okán és a bicepsz hosszú fejének sérülése. Mindegyiknek a hátterében legtöbbször valami egyensúlytalanság áll, melynek következtében a vállízületet alkotó lapocka és felkarcsont helyzete a túlfejlesztett izmok irányába tolódik el.

Térdfájdalom A mély térdhajlító mozgások — guggolás, kitörés - súlyokkal kombinálva igen komoly sérüléshez vezethetnek. Ha a fájdalom duzzanattal kísért, akár ficamot vagy ínszalagszakadást is jelezhet. Mindenképp ortopédorvoshoz kell fordulnod, hogy a személyre szabott kezelést minél előbb el tudd kezdeni.

Tudd meg, melyik fájdalom miért fordul elő, és mit tudsz tenni ellene! Sportolni jó, de ha a mozgás fáj, az nem jó. Az Ízületőr program szakértői segítenek, hogy milyen fájdalom esetén mi a teendő, és hogyan tudsz te is sportolni. Térdfájdalom esetén: Ajánlott a vízben végzett mozgás például aquaterápiaa közepes intenzitású séta, továbbá a térdbarát eszközök segítségével például háttámlás kerékpárral végezhető sportok. Kerülendő többek közt a kosárlabda, a tenisz, a squash, a hoki, a futball, a tánc és a röplabda.

A terhelhetőségéről is az orvos dönt. Forrás: Shutterstock Ne légy tehát az edzőterem és a súlyok megszállottja, ha fájdalmat érzel, annak oka van, melyet kezelni kell. Kapcsolódó cikkek.